A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Мурованокуриловецької селищної ради

Перелік питань, ситуаційних завдань з перевірки знання законодавства України

Дата: 28.04.2021 23:39
Кількість переглядів: 5

Перелік питань  з перевірки знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, зокрема законів України  "Про освіту", "Про повну загальну  середню освіту", Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої  освіти  "Нова українська школа" на період до 2029 року, затвердженої розпорядженням  КМУ 14.12.2016 №988, а саме:

Закон України  «Про освіту»

  1. Законодавство України про освіту.
  2. Право на освіту.
  3. Забезпечення права на безоплатну освіту.
  4. Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності.
  5. Мова освіти.
  6. Складники та рівні освіти.
  7. Повна загальна середня освіта.
  8. Територіальна доступність повної загальної середньої освіти.
  9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами.
  10.  Організаційно-правовий статус закладів освіти.
  11.  Управління закладом освіти.
  12.  Керівник закладу освіти.
  13.  Колегіальні органи управління закладів освіти. Громадське самоврядування в закладі освіти.
  14.  Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти.
  15.  Особливості відносин між закладами освіти та політичними партіями (об’єднаннями) і релігійними організаціями.
  16.  Документи про освіту.
  17.  Органи управління у сфері освіти.
  18.  Атестація педагогічних працівників.
  19.  Сертифікація педагогічних працівників.
  20.  Фінансово-господарська діяльність закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти.

Закон України  «Про повну загальну середню освіту»

  1. Законодавство України про загальну середню освіту та його основні завдання.
  2. Рівні, строки та форми здобуття повної загальної середньої освіти.
  3. Право на здобуття повної загальної середньої освіти.
  4. Забезпечення територіальної доступності.
  5. Забезпечення рівного доступу до здобуття повної загальної середньої освіти.
  6. Організація освітнього процесу.
  7. Виховний процес.
  8. Документи про освіту.
  9. Педагогічні працівники.
  10.  Інклюзивне навчання.
  11.  Учнівське самоврядування.
  12.  Самоврядування працівників закладу освіти.
  13.  Заклад загальної середньої освіти.
  14.  Педагогічна рада.
  15.  Система забезпечення якості повної загальної середньої освіти.
  16.  Ліцензування освітньої діяльності.
  17.  Зовнішнє незалежне оцінювання.
  18.  Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
  19.  Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти.
  20.  Штатні розписи закладів загальної середньої освіти.

«Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року», схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України

 від 14 грудня 2016 р. № 988-р

  1. Проблема, яка потребує розв’язання.
  2. Мета Концепції.
  3. Шляхи і способи розв’язання проблеми.
  4. Строки реалізації Концепції.
  5. Очікувані результати. Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів.

Ситуаційне завдання №1 Представники громадськості розпочали публічну кампанію щодо керівника закладу загальної середньої освіти із вимогою прозорішої діяльності освітнього закладу і врахування їхніх пропозицій щодо впровадження освітньої програми закладу загальної середньої освіти, яку було розроблено за вашої безпосередньої участі. У який спосіб необхідно надавати громадськості інформацію? Наведіть приклади матеріалів, що мали б бути оприлюднені. Які сучасні інформаційно-комунікаційні механізми сприяли б більшій прозорості роботи закладу загальної середньої освіти? У який спосіб громадськість могла б подавати свої пропозиції керівнику та відстежувати їх врахування? Запропонуйте своє бачення моделі залучення громадськості до вирішення питань організації освітнього процесу у закладі загальної середньої освіти.

Ситуаційне завдання №2 Запропонуйте заходи із забезпечення та підвищення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Опишіть інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Поясніть суть поняття «інституційний аудит».

Ситуаційне завдання №3 Запропонуйте план дій із створення освітнього середовища в Новій українській школі. Якими є принципи створення сучасного освітнього простору? Який освітній простір може вважатись «сучасним» чи «новим», а який таким не є? Які переваги освітнього простору Нової української школи?

Ситуаційнезавдання №4 Опишіть складові освітньої програми закладу загальної середньої освіти. Через які компоненти освітнього процесу реалізується навчання за наскрізними лініями? На формування яких ключових компетентностей учнів спрямоване навчання у закладах загальної середньої освіти?

Ситуаційне завдання № 5 Порівняйте поведінку двох учителів. Хто з них, на вашу думку, вчинив правильно? Поясніть, чому ви так вважаєте. У двох класах учні залишили класні дошки не витертими. Перший учитель, прийшовши на урок, вилаяв клас, наказав черговому витерти дошку і в роздратованому стані почав заняття. Другий зробив інакше. Він сам спокійно і ретельно витер дошку й сказав: «Якщо вам важко витирати дошку, попередьте мене заздалегідь. Я буду приходити раніше і приводити дошку в порядок, щоб ми не втрачали даремноробочого часу».

Ситуаційне завдання № 6 Батько однієї з учениць прийшов до школи в нетверезому стані й почав сваритися з вами та класним керівником з приводу поганого відношення до його доньки. Учениця, згоряючи з сорому через батька, збирається піти з уроків, щоб не потрапляти нікому на очі, тоді як більшість її однокласників реагує на подію сміхом та зневажливими коментарями. Які ваші дії?

Ситуаційне завдання № 7 У педагогічному колективі є вчитель, який абсолютно не реагує на ваші зауваження, показує своє погане ставлення до вас та відверто каже, що ви для нього не авторитет. Ваші дії в даній ситуації.

Ситуаційне завдання № 8 У школі навчається дитина, у якої конфліктні батьки. Як налагодити стосунки?


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень