Перелік питань, ситуаційних завдань з перевірки знання законодавства України
Перелік питань з перевірки знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, зокрема законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року, затвердженої розпорядженням КМУ 14.12.2016 №988, а саме:
Закон України «Про освіту»
- Законодавство України про освіту.
- Право на освіту.
- Забезпечення права на безоплатну освіту.
- Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності.
- Мова освіти.
- Складники та рівні освіти.
- Повна загальна середня освіта.
- Територіальна доступність повної загальної середньої освіти.
- Освіта осіб з особливими освітніми потребами.
- Організаційно-правовий статус закладів освіти.
- Управління закладом освіти.
- Керівник закладу освіти.
- Колегіальні органи управління закладів освіти. Громадське самоврядування в закладі освіти.
- Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти.
- Особливості відносин між закладами освіти та політичними партіями (об’єднаннями) і релігійними організаціями.
- Документи про освіту.
- Органи управління у сфері освіти.
- Атестація педагогічних працівників.
- Сертифікація педагогічних працівників.
- Фінансово-господарська діяльність закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти.
Закон України «Про повну загальну середню освіту»
- Законодавство України про загальну середню освіту та його основні завдання.
- Рівні, строки та форми здобуття повної загальної середньої освіти.
- Право на здобуття повної загальної середньої освіти.
- Забезпечення територіальної доступності.
- Забезпечення рівного доступу до здобуття повної загальної середньої освіти.
- Організація освітнього процесу.
- Виховний процес.
- Документи про освіту.
- Педагогічні працівники.
- Інклюзивне навчання.
- Учнівське самоврядування.
- Самоврядування працівників закладу освіти.
- Заклад загальної середньої освіти.
- Педагогічна рада.
- Система забезпечення якості повної загальної середньої освіти.
- Ліцензування освітньої діяльності.
- Зовнішнє незалежне оцінювання.
- Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
- Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти.
- Штатні розписи закладів загальної середньої освіти.
«Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року», схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 14 грудня 2016 р. № 988-р
- Проблема, яка потребує розв’язання.
- Мета Концепції.
- Шляхи і способи розв’язання проблеми.
- Строки реалізації Концепції.
- Очікувані результати. Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів.
Ситуаційне завдання №1 Представники громадськості розпочали публічну кампанію щодо керівника закладу загальної середньої освіти із вимогою прозорішої діяльності освітнього закладу і врахування їхніх пропозицій щодо впровадження освітньої програми закладу загальної середньої освіти, яку було розроблено за вашої безпосередньої участі. У який спосіб необхідно надавати громадськості інформацію? Наведіть приклади матеріалів, що мали б бути оприлюднені. Які сучасні інформаційно-комунікаційні механізми сприяли б більшій прозорості роботи закладу загальної середньої освіти? У який спосіб громадськість могла б подавати свої пропозиції керівнику та відстежувати їх врахування? Запропонуйте своє бачення моделі залучення громадськості до вирішення питань організації освітнього процесу у закладі загальної середньої освіти.
Ситуаційне завдання №2 Запропонуйте заходи із забезпечення та підвищення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Опишіть інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Поясніть суть поняття «інституційний аудит».
Ситуаційне завдання №3 Запропонуйте план дій із створення освітнього середовища в Новій українській школі. Якими є принципи створення сучасного освітнього простору? Який освітній простір може вважатись «сучасним» чи «новим», а який таким не є? Які переваги освітнього простору Нової української школи?
Ситуаційнезавдання №4 Опишіть складові освітньої програми закладу загальної середньої освіти. Через які компоненти освітнього процесу реалізується навчання за наскрізними лініями? На формування яких ключових компетентностей учнів спрямоване навчання у закладах загальної середньої освіти?
Ситуаційне завдання № 5 Порівняйте поведінку двох учителів. Хто з них, на вашу думку, вчинив правильно? Поясніть, чому ви так вважаєте. У двох класах учні залишили класні дошки не витертими. Перший учитель, прийшовши на урок, вилаяв клас, наказав черговому витерти дошку і в роздратованому стані почав заняття. Другий зробив інакше. Він сам спокійно і ретельно витер дошку й сказав: «Якщо вам важко витирати дошку, попередьте мене заздалегідь. Я буду приходити раніше і приводити дошку в порядок, щоб ми не втрачали даремноробочого часу».
Ситуаційне завдання № 6 Батько однієї з учениць прийшов до школи в нетверезому стані й почав сваритися з вами та класним керівником з приводу поганого відношення до його доньки. Учениця, згоряючи з сорому через батька, збирається піти з уроків, щоб не потрапляти нікому на очі, тоді як більшість її однокласників реагує на подію сміхом та зневажливими коментарями. Які ваші дії?
Ситуаційне завдання № 7 У педагогічному колективі є вчитель, який абсолютно не реагує на ваші зауваження, показує своє погане ставлення до вас та відверто каже, що ви для нього не авторитет. Ваші дії в даній ситуації.
Ситуаційне завдання № 8 У школі навчається дитина, у якої конфліктні батьки. Як налагодити стосунки?